Sudan ucuza araçlar sahiplerini bekliyor! Her bütçeye uygun araç var

Antalya’da Binlerce Araç Yediemin Otoparklarında Bekliyor

Antalya’da çoğunluğu haciz yoluyla bağlanan binlerce araç yediemin otoparklarında yıllardır bekliyor. Aralarında 25 yıla yakın bekleyen araçların da bulunduğu otoparkta 30 milyon TL değerinde lüks araçlar da yer alıyor. Araçların otoparkta çürümeye terk edildiğine dikkati çeken Antalya Otoparkçılar ve Oto Yıkamacılar Derneği Başkanı Hakan Topçu, “Buraya kendi aracınızı koysanız, 3-5 sene sonra tanıyamazsınız. Çünkü yağmur, çamur, güneş, toz ve topraktan etkileniyor” dedi.

Aracın Değer Kaybı ve Sahiplerini Mağdur Etmeye Devam Ediyor

Antalya’da çeşitli nedenlerle haciz yoluyla bağlanan ve yediemin otoparklarına çekilen binlerce araç, yıllardır terk edilmiş durumda. Kent merkezinde açık alanlarda bekletilen otomobil ve motosikletlerin büyük bölümünde çürüme başladı. Yediemin otoparklarında yazın aşırı sıcaklara, kışın ise yoğun yağışlara maruz kalan araçlar hem ekonomik değer kaybı yaşıyor hem de araç sahipleri artan otopark ve dava masrafları nedeniyle mağdur oluyor.

Antalya Otoparkçılar ve Oto Yıkamacılar Derneği Başkanı Mustafa Hakan Topçu, tasfiye süreci tamamlanmadığı için yıllardır otoparklarda bekleyen araçların hem ekonomik değer kaybına uğradığını hem de vatandaşları mağdur ettiğini belirtti. Topçu, yediemin otoparklarında bekletilen araçların satışa çıkarılmaması nedeniyle ciddi sorunlar yaşandığını söyledi.

“2 YILDA 30 ARAÇ SATILDI”

Araçların tasfiyesi için kanunun 2 yıl önce çıktığını hatırlatan Topçu, “Sadece 30 araç satıldı” diyerek, satış işlemlerinin hızlandırılması için gerekli işlemlerin hızlandırılması gerektiğini vurguladı.

“VATANDAŞIN MALI ÇÖP OLUYOR”

Topçu, otoparklarda 20-25 yıldır bekleyen araçlar olduğunu belirterek, “Buraya kendi aracınızı koysanız, 3-5 sene sonra tanıyamazsınız. Çünkü yağmur, çamur, güneş, toz ve topraktan etkileniyor. Değerinde düşme oluyor. Vatandaşın otopark borcu birikiyor, satıştan alacağı paranın bir kısmı otoparka, bir kısmı da avukata ve dosya masraflarına gidiyor. Adamın malı heder oluyor, çöp yapıyoruz” dedi.

Tasfiyelik araçların kanunen 6 ay içinde satılması gerektiğini ancak bu sürecin uygulanmadığını dile getiren Topçu, “Bir aracı burada 10 yıl tutarsanız, o araç ne borcu öder ne de otopark parasını” diye konuştu.

“28-30 MİLYON LİRA DEĞERİNDE ARAÇ VAR”

Antalya’daki üç ayrı otoparklarında yaklaşık 2 bin 500 aracın beklediğini aktaran Topçu, “Bu araçlar arasında yüksek piyasa değerine sahip lüks araçların da yer aldığını belirtti. Topçu, gümrük ihlalinden dolayı gelen, piyasa değeri 28-30 milyon lira arasında olan araç var. Buna benzer lüks başka araçlar da var. Sahipleri almazsa gümrük satış işlemi yapılacak ama bunun ne zaman olacağı belli değil” ifadelerine yer verdi.

Related Posts

Vatandaş 2024 yılında en çok neye para harcadı?

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Hanehalkı Bütçe Araştırması’nın 2024 yılı sonuçlarına göre, Türkiye’de vatandaşların en yüksek harcama yaptığı pay yüzde 26 ile konut ve kira harcamaları olurken ikinci sırada yüzde 21,6 ile ulaştırma; üçüncü sırada ise yüzde 18,2 ile gıda ve alkolsüz içecekler yer aldı.

Çin limanlarında taşınan konteyner miktarında artış

Çin limanlarında taşınan kargo yükü ve konteyner hacmi, 2025’in ilk 4 ayında yıllık bazda artış kaydederken, ABD ile tarife restleşmesinin yarattığı dış şoka karşı direnç işareti verdi.

Katma değerli ürün için destek talebi var

Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, çiğ süt yerine, kaliteli sütten elde edilen labne ve mozarella gibi katma değerli ürünlerin desteklenmesini talep etti.

Borsa İstanbul’da en çok yükselen ve düşen 3 hisse

Bu hafta yatırım araçlarından dolar, euro, sterlin ve İsviçre frangı kazandırdı. Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, haftayı yüzde 3,60 değer kaybederek 9.019,57 puandan tamamladı. Endeks, hafta içinde en düşük 8.985,52 ve en yüksek 9.176,18 puanı …

Metrobüs üreticisi firma konkordato ilan etti

2014 yılında Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan İran menşeili otobüsçü Akia ve bağlı 5 şirketi konkordato ilan etti. İstanbul’daki en büyük metrobüsler Akia üretimiydi. Akia’nın ürettiği otobüsler ayrıca İETT tarafından da kullanılıyordu. Ulaşım …

Yoksulluk sınırı 4 asgari ücrete dayandı: Açlık sınırı asgari ücretin üzerinde!

Türk-İş’in mayıs ayı araştırması, çalışanların geçim koşullarındaki zorlukları bir kez daha ortaya koydu. Temel ihtiyaç fiyatlarındaki artış, aile bütçelerini olumsuz etkiliyor. Asgari ücretle yaşamın sürdürülebilirliği tartışma konusu olmaya devam ediyor.